Po zainstalowaniu nowej wersji listy płac zniknęły, później pojawiły się ponownie
Problem wynika z tego, że program został zainstalowany na Windows 10 w podfolderze 'Program files’. Podobna sytuacja miałaby również miejsce na Windows 8, 7, lub Vista. W celu uniknięcia podobnych sytuacji należy program przenieść do domyślnie sugerowanego w czasie nowej instalacji foldera 'Anzasoft’.
Folder 'Program files’ jest przez Windows 10 traktowany szczególnie i dane tam zapisywane mogą być w niektórych sytuacjach automatycznie przez Windows przekierunkowane do foldera prywatnego użytkownika, w zależności od uprawnień użytkownika. W Waszym przypadku, program został uruchomiony przez użytkownika Administrator z uprawnieniami Administratora (’jako Administrator’) natychmiast po aktualizacji. Stało się tak dlatego, że Windows nadało uprawnienia Administratora automatycznie użytkownikowi 'Administrator’ gdy ten uruchomił program o nazwie 'setup.exe’ a taką właśnie nazwę ma instalator programu SuperPłace. W związku z tym, sam program SuperPłace, uruchomiony natychmiast po aktualizacji przez instalatora (z uwagi na 'haczyk’ w polu 'Uruchom program po zainstalowaniu’), został również potraktowany jako uruchomiony przez użytkownika 'Administrator’ z uprawnieniami Administratora. Tutaj dygresja: użytkownik Windows 'Administrator’ i użytkownik Windows 'Administrator’ z uprawnieniami Administratora, to dwaj różni użytkownicy, jeśli chodzi o możliwości dokonywania zmian w systemie. W szczególności, użytkownik Windows 'Administrator’ nie ma prawa zapisu w folderze Windows 'Program files’, a użytkownik Windows 'Administrator’ z uprawnieniami Administratora takie prawo posiada. Reasumując, użytkownik Windows 'Administrator’ z uprawnieniami Administratora używając programu w takiej sytuacji zapisuje dane do foldera 'Program files\Anzasoft\firma114\firma114.db’, natomiast użytkownik Windows 'Administrator’ BEZ uprawnień Administratora zapisuje dane do zupełnie innego pliku, np. 'C:\Users\Administrator\AppData\Local\VirtualStore\Program files\Anzasoft\firma114\firma114.db”.
Aby uniknąć skomplikowanych problemów z instalacją programu w folderze 'C:\Program files’, program domyślnie na Windows Vista, 7, 8, i 10 instaluje się w folderze 'C:\Anzasoft’, i to mimo że, w większości przypadków instalacja w 'C:\Program files’ będzie działała na pierwszy rzut oka perfekcyjnie normalnie.